Nog even wachten......en dan 'Bali, here we come' - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Liset Klompe - WaarBenJij.nu Nog even wachten......en dan 'Bali, here we come' - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Liset Klompe - WaarBenJij.nu

Nog even wachten......en dan 'Bali, here we come'

Blijf op de hoogte en volg Liset

19 Februari 2014 | Nederland, Biddinghuizen

Lieve vrienden, familie en kennisen!

Over 6 dagen is het zover...dinsdag 25 februari zal ik rond 22.00 uur de lucht in gaan op weg naar Bali! Ik zal 26 februari aankomen in Jakarta en vervolgens een dag later vliegen naar Den Pasar op Bali en richting Singaraja gaan. Daar zal ik voor 4 maanden wonen tussen de bevolking van Bali met 9 andere studenten vanuit het Windesheim. Mijn ouders zullen halverwege in april langskomen en met Matthijs zal ik de laatste 3 weken rond gaan reizen in Indonesië. Allemaal hele leuke en mooie dingen om naar uit te kijken!

Ik ga in Bali vanuit mijn opleiding Pedagogiek werken aan mijn project in het dorpje Bengkala. Een klein dorpje wat niet te vinden is op de wereldkaart waar relatief veel doven wonen, wel 2,2% van de 2000 inwoners. De dove kinderen/mensen worden gezien als dom en worden hierdoor achtergesteld. Ze gaan naar de basisschool in het dorp, maar krijgen hier niet goed onderwijs in vergelijking met de horende kinderen. Ook zijn er veel problemen in de gezinnen van de dove kinderen. Ik zal vanuit de basisschool aan de slag gaan met de problematieken in de gezinnen van de dove kinderen en kijken of ik de familie (soms ook doof) kan ondersteunen bij de problemen.
Naast dit project zal ik ook 2 dagen in de week naar de universiteit in Bali gaan om te leren over de cultuur, de religie en de taal die we ook geleerd krijgen.

Heb nu een week vrij om de reis voor te kunnen bereiden en heb al van meerderen afscheid genomen. Merk dat ik iedereen toch wel heel erg ga missen....Zulke lieve en fijne mensen om me heen en die veiligheid missen zal ik het wel even moeilijk mee gaan hebben, maar dat is ook zeker een goed teken naar mijn idee! De laatste dagen hier dus nog even lekker genieten van Nederland en alle mensen hier!

Heel veel zin heb ik in de komende 4,5 maand en ik ga proberen deze site bij te houden met verhalen en foto's van Bali, zodat jullie mij kunnen volgen!

Lieve groetjes van mij, nu nog uit het koude Nederland.... en tot over een 4,5 maand!!

  • 19 Februari 2014 - 16:46

    Annelies:

    hey meisie, niet alleen spannend voor jou....ook wij gaan je erg missen

  • 21 Februari 2014 - 05:26

    Corina:

    Ha Liset,

    Nog een hele goede voorbereiding met de laatste dingetjes.Sterkte bij het afscheid.
    En dan een hele goede reis.
    En een hele fijne tijd. Een mooi en bijzonder avontuur.

    Groetjes Corina

  • 21 Februari 2014 - 11:03

    Maaike Foppen:

    Hoi Liset,

    Ja de laatste dagen van de voorbereiding... en dan op naar Bali!
    Ik ga je ook missen, maar weet dat het een super ervaring zal zijn en ik heb nu al zin om de foto's te zien en alle verhalen te horen ;)
    Ik ga je verhalen volgen hoor!!

    Liefs Maaike

  • 21 Februari 2014 - 11:05

    Robin:

    Wat super spannend Liset! Ik vind het knap van je dat je dit gaat doen. De mensen zullen je dankbaar zijn daar! Je gaat vast hele mooie dingen meemaken. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's! Geniet nog even lekker van de regen hier ;-) En ik wens je alvast een hele fijne reis toe aankomende dinsdag! Liefs, Robin

  • 25 Februari 2014 - 11:53

    Janita:

    Ja! Ik heb je blog gevonden en ik ga je volgen. Een heel goede reis gewenst vanavond / vannacht en sterkte met afscheid nemen!

    Liefs, Janita

  • 26 Februari 2014 - 16:17

    Sabine:

    Hey Liset! Ik hoop dat je vandaag veilig bent geland.. Ik ga je de komende tijd zeker volgen. Ik zie er naar uit je belevenissen te lezen en natuurlijk de foto's te zien! Goede reis nog even.. Tot de volgende post..!:) Dikke knuffel, Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4018

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: